Budúci rok budú majstrovstvá sveta v hokeji na Slovensku. Dnes oznámil organizačný výbor zloženie základných skupín a poodhalil aj prvé detaily. Na niektoré z nich sme sa spýtali riaditeľa marketingového oddelenia SZĽH aj svetového šampionátu Vladimíra Jančeka.

Je aj z marketingového hľadiska lepšia voľba Slovenska v Košiciach?

Na MS do 18 rokov v Poprade a Spišskej Novej Vsi sme si odskúšali, že je záujem o hokej na východe. Potvrdilo sa nám to aj počas prípravných duelov Euro Hockey Challenge. Zápasy v Michalovciach a Poprade boli vypredané. To nám ukázalo, že hlad fanúšikov po hokeji je aj v tomto regióne. Bol to jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli umiestniť náš tím do Košíc.

Košický štadión ma menšiu kapacitu, keby hralo Slovensko v Bratislave, videlo by zápasy domáceho tímu väčšie množstvo divákov...

Chceme urobiť viac fanzón. Umožniť ľudom, aby zážitok z hokeja nemali len na štadióne, ale mohli ho zažiť vo fanzónach. Uvedomujeme si, že nemáme 15-tisícové haly, ale len okolo 10- a 8-tisíc. Je to fakt, s ktorým pracujeme, a preto chceme práve do týchto fanzón dostať ľudí.

Keď sa pozriete na skupinu, je taká hrateľná, že sa náš tím môže veľmi reálne presunúť do Bratislavy na štvrťfinále. Aj Košice by mali byť spokojné, aj Bratislava by mohla byť.

Vypočujte si: Kto sklamal a kto na MS potešil?

Koľko vstupeniek na zápasy Slovenska pôjde do predaja?

Všetko závisí od toho, ako sa budeme dohadovať s IIHF a partnermi. My sme už teraz apelovali na to, aby sme mohli dať do predaja čo najviac lístkov a uspokojiť čo najviac fanúšikov.

Nebojíte sa hnevu od fanúšikov, keď v poslednej fáze predaja bude k dispozícii menší počet lístkov?

Verím, že nie. Aj preto budeme otvárať fanzóny. Predpokladáme, že všetko dobre dopadne.

Lístky začneme predávať v septembri, najskôr pôjdu permanentky, denné vstupenky... Lístky na jednotlivé stretnutia budú k dispozícii od nového roka. V tých prvých fázach to bude obmedzené tak, aby zostalo dostatočné množstvo vstupeniek aj v tej poslednej. Je to urobené tak, aby bol každý spokojný.

Česi zápasy v Bratislave určite vypredajú. Robili ste si nejaký prieskum v Rakúsku, či je reálne, aby aj oni vypredali svoje stretnutia?

Je to aj tým, ako rastie popularita hokeja v jednotlivých krajinách. Švajčiari aj Nemci teraz dosiahli pekne úspechy a práve tie nabaľujú tieto veci. Slovensko je krásne, okrem hokeja sa môžu prísť pozrieť aj na iné veci. Verím, že ich ten hokej prinúti si pozrieť nielen šport, ale aj niečo iné.

V Bratislave bude hrať Rusko a Česko, ich tímy môžu z veľkej časti tvoriť hráči z KHL, ktorých bratislavský fanúšik vidí pomerne často. Nebojíte sa, že by zápasy Ruska neboli vypredané?

To už sú špekulácie, takýmito vecami sme sa nezaoberali. Ľudia prídu na hokej.

Šampionát bude mať nového maskota. Do akej miery plánujete do jeho výberu zapojiť fanúšikov?

Novým maskotom bude medveď. S fanúšikmi budeme hľadať meno. Potrebujeme im ukázať – toto je maskot, takto bude vyzerať a teraz poďme vyberať to typické meno, ktoré bude pre vás najideálnejšie. Maskota by sme mali predstaviť do jedného mesiaca, potom začneme vyberať meno.

Prečo práve medveď?

Veľa ľudí nám vyčítalo, že medveď je typický pre Rusko. Ale keď sme sa pozerali a hľadali maskotov v Rusku, tak sme našli psa, prípadne vlka. Medveď sa nám zdal ako najtypickejší pre Slovensko.

Bolo v hre viacero variant. Najskôr sme uvažovali nad tým, že vylepšíme súčasného vlka. Diskutovali sme aj o svišťovi. V úzkom kruhu sme sa spolu s reklamnou agentúrou napokon zhodli, že medveď bude najideálnejší.

FOTO: SZĽH