Najdlhšie preteky roka, najprekvapivejšie počasie či najviac odstúpení. To sú len niektoré naj, ktoré možno povedať o dnešných pretekoch na singapurskom okruhu Yas Marina. Viac ako dve hodiny napätia, súbojov, kolízií, ale i chvíľok nudy nám ponúkla prvá nočná Veľká cena tejto sezóny.

Už niekoľko hodín pred pretekmi vzrastala vlna napätia ohľadne blížiaceho sa štartu – nad Singapurom sa totiž zatiahla obloha a husto pršalo. S postupujúcim časom síce dážď ustal a jazdci absolvovali Drivers parade v suchu, no vo chvíli, keď sa štartovalo, opäť lialo, čo sa stalo po prvý raz v desaťročnej histórii podujatia.

Za týchto okolností určite každý očakával dramatické preteky, no len málokto si určite predstavoval až toľko udalostí na samotnom štarte. Výborne sa zo svojho miesta odrazil Kimi Räikkӧnen, dostal sa až na úroveň Sebastiana Vettela a Maxa Verstappena, čo však vyústilo do vzájomnej kolízie všetkých troch vozov. Räikkӧnenenov monopost sa stal neovládateľným a pri vjazde do prvej zákruty vrazil opätovne do Vestappena, ktorého posunul až do okoloidúceho Fernanda Alonsa. Španiela odhodilo do boku, no aj napriek tomu sa ešte dokázal do pretekov vrátiť, hoci sa značne prepadol. Vettelove preteky sa skončili len o pár metrov ďalej, keď vrazil do bariéry a odtrhol si celý nos.

21684422_1712118882155195_1311008100_o.jpg FOTO: Twitter/F1

Na trať okamžite vyšiel Safety Car. Pre bezpečnosť pracujúcich maršalov bolo dokonca potrebné viesť pole cez boxovú uličku. Na čelo sa dostal Lewis Hamilton, nasledovali ho Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez a jeho tímový kolega Valtteri Bottas bol stále až piaty.

Bezpečnostné vozidlo odišlo na konci štvrtého kola a až po jedenáste sme boli svedkami súbojov za lídrom pretekov. Palmer predbehol Bottasa, ktorý už vzápätí súperil s Vandoorneom, Oconom či Sainzom. S Veľkou cenou sa rozlúčil Fernando Alonso, po poruche odstavil svoj voz v boxoch.

V jedenástom kole nebola strať stále úplne suchá, čo bol jeden z faktorov, ktorý sa podpísal na Daniilovi Kvyjatovi. Jazdec Toro Rosso nezvládol prejazd zákrutou a vrazil do bariéry z pneumatík. Rus bez väčších problémov vystúpil, no jeho predné krídlo bolo zaseknuté, a tak bol do akcie opäť povolaný Safety Car. Dianie sa presunulo do boxovej uličky, kam zamierilo až osem jazdcov. Boli sme svedkami aj malého incidentu medzi Stoffelom Vadoornom a Felipem Massom pri výjazde od mechanikov, no obaja pokračovali bez poškodenia.

Od pätnásteho do osemnásteho kola pútali pozornosť súboje medzi Massom, Oconom a Magnussenom o jedenáste až štrnáste miesto. Najprv Magnussen predbehol Ocona a potom i Massu, vzápätí bol pred Brazílčanom aj Ocon. Jazdec Williamsu však ukončil tieto predbiehacie manévre plné drobných kontaktov kolesa s kolesom odchodom do boxov, a tak sa jediným jazdcom, ktorý stále jazdil na pneumatikách do dažďa, stal Pascal Wehrlein, no len na jedno kolo.

21845444_1712118902155193_406227324_o.jpg FOTO: Twitter/F1

V nasledujúcich kolách bavili divákov súboje Vandoorna s Palmerom o siedmu pozíciu, Sainz s Pérezom o piate miesto, ale len Estebanovi Oconovi sa podarilo predbehnúť Kevina Magnussena a dostať sa na jedenástu priečku. V tridsiatom ôsmom kole dostal Marcus Ericsson šmyk pri nájazde na most, zadnou časťou monopostu vrazil do bariéry a ostal stáť v protismere v pomerne neprehľadnom a úzkom úseku. Na trať bol okamžite po tretí raz povolaný Safety Car, proti čomu slovne i gestami protestoval líder pretekov Lewis Hamilton. Túto fázu pomalej jazdy využili niektorí jazdci na zastávku v boxoch, zvlášť dlho tam pobudol Nico Hülkenberg, ktorého mechanici sa snažili vyriešiť problém s hydraulikou.

Ani o dve kolá neskôr nebolo na trati vidno žiadny pohyb zo strany maršalov. V tom čase sa už rozhodlo vedenie pretekov vymeniť odpočítavanie kôl za časomieru a stanovilo koniec pretekov o tridsať minút. Dvadsaťosem minút pred koncom už bolo Ericssonovo auto preč z trate a o minútu neskôr ho nasledoval aj SC. Reštart sa opäť raz zaobišiel bez predbiehacích manévrov a rovnako aj zvyšný čas pretekov. Poradie sa menilo už len pre odstúpenia Nica Hülkenberga (hydraulika) a Kevina Magnussena (motor).

21706526_1712118875488529_1848696806_o.jpg FOTO: Twitter/F1

Šachovnicovú vlajku prvý uvidel po viac ako dvoch hodinách jazdenia Lewis Hamilton, ktorý významne zvýšil svoj náskok v šampionáte. Na pódiu ho doplnili Daniel Ricciardo a Valtteri Bottas. Vynikajúce štvrté miesto si vyjazdil Carlos Sainz z Toro Rosso. Do cieľa prišlo celkovo dvanásť jazdcov, bez bodov ostali len Felipe Massa a Pacal Wehrlein, ktorý sa však celé preteky trápil a na víťaza stratil až dve kolá.

Výsledky VC Maďarska:

1.Lewis Hamilton (Mercedes), 2. Daniel Ricciardo (Red Bull), 3. Valtteri Bottas (Mercedes), 4. Carlos Sainz (Toro Rosso), 5. Sergio Pérez (Force India), 6. Jolyon Palmer (Renault), 7. Stoffel Vandoorne (McLaren), 8. Lance Stroll (Williams), 9. Romain Grosjean (Haas), 10. Esteban Ocon (Force India), 11. Felipe Massa (Williams), 12. Pascal Wehrlein (Sauber)

Neklasifikovaní: Kevin Magnussen (Haas), Nico Hülkenberg (Renault), Marcus Ericsson (Sauber), Daniil Kvyat (Toro Rosso),Fernando Alonso (McLaren), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Kimi Räikkönen (Ferrari)

FOTO: Twitter/F1