Pred pretekmi bola predpovedaná šesťdesiatpercentná pravdepodobnosť dažďa, no nakoniec sme sa ho nedočkali. Je však možné, že záver, aký nám ponúkli preteky na okruhu Silverstone, by nebol zaujímavejší ani zásahom počasia. Keď pár kôl pred koncom vyzeralo všetko jasné, bol to len klam.

Už pred samotným závodom sa o zaujímavé zamiešanie poradím postarali penalizácie. Bottas aj Ricciardo si výmenou prevodovky „vyslúžili“ päť miest, Ricciardo k nim musel pridať ešte ďalších 10 po výmene komponentov turba. Tradičný smoliar Fernando Alonso si nazbieral dokonca tridsať pozícií, a tak štartoval z poslednej priečky. Vyraziť do závodu sa však nepodarilo domácemu Jolyonovi Palmerovi, ktorý musel odstaviť auto už v zahrievacom kole, a tak jazdci odkrúžili ešte jedno, kým maršali bleskovo odpratali monopost Renaultu.

Štart bol nepochybne jeden z momentov závodu, ktorý sa oplatilo vidieť. Hamilton si svoju pozíciu udržal, tak isto aj Räikkӧnen, no Verstappen „preskočil“ Vettela. Prvé zákruty absolútne nezvládli tímoví kolegovia z Toro Rosso Carlos Sainz a Daniil Kvyat. Po vzájomnej kolízii Sainz zo závodu odstúpil a Kvyat bol nútený ísť na výmenu predného krídla. Do boxov sa tiež dostavil Wehrlein zo Sauberu a to rovno dvakrát za sebou. Na trať vyšiel Safety Car, aby umožnil maršalom bezpečne upratať úlomky a pomocou techniky odstrániť Sainzovo vozidlo.

Bernd Mayländer zotval v čele pretekov do piateho kola. Po jeho odjazde do boxovej uličky sme sa nedočkali žiadnych výrazných zmien, dopredu však postupoval Bottas. Tak isto sme boli svedkami znižovania rozdielov medzi Strollom, Alonsom a Ricciardom, ale tiež Vettelom a Verstappenom. Ten druhý nabral na obrátkach na prelome 13. a 14. kola, kedy sa jazdec Ferrari pokúsil dostať pred holandského mladíka, no podarilo sa mu to len na chvíľu. Nasledoval krátky výjazd Verstappena mimo trať, Vettel ho o pár metrov ďalej napodobnil. Pozíciu si nakoniec ubránil pretekár Red Bullu.

Situácia sa na pár kôl upokojila, o zábavu sa staral najmä Daniel Ricciardo, ktorý sa predieral poľom na stále lepšie pozície. V 19. kole sa ale opäť začali diať zaujímavé veci. Vettel zamieril k svojim mechanikom. Toto rozhodnutie bolo prijaté komentátormi i novinármi rozpačito, keďže len chvíľu predtým sme mali možnosť počuť jeho tímového kolegu hlásiť do vysielačky dážď v siedmej zákrute, no Red Bull hneď v ďalšom kole poslal svojho jazdca do boxov. Červení býci urobili pri výmene malú chybu, ktorá ich stála drahocenný čas, a tak sa Verstappen vrátil až za Sebastiana Vettela.

Nasledovali početné zastávky v boxoch. To i predbiehacie manévre posunuli Fína Bottasa už na 3. priečku, no čakala ho ešte povinná výmena pneumatík. Líder pretekov sa v boxoch ukázal až medzi poslednými, v 26. kole, a potvrdil, že vedenie závodu nemieni nikomu prepustiť ani na moment – dokázal sa vrátiť na 1. priečku pred svojho tímového kolegu! Priebežné poradie bolo teda v polovici pretekov Hamilton, Bottas, Räikkӧnen, Vettel, Verstappen a toto sa ďalej menilo len minimálne. Zaujímavejšie to vyzeralo až za ich chrbtami, kde medzi sebou bojovali jazdci Force Indie, Esteban Ocon a Sergio Pérez, ich súboj neskôr na chvíľu obohatil Daniel Ricciardo či Kevin Magnussen.

V 34. kole prišla ďalšia zlá správa pre Fernanda Alonsa. Po tom, čo do rádia ohlásil, že stráca výkon, zamieril do boxov, aby auto odstavil vo svojej garáži. Veselší bol pohľad na Austrálčana Ricciarda, ktorý získaval jednu pozíciu za druhou, v 38. kole bol na 7. mieste po štarte z devätnásteho. Následne divákov na pätí držali Sebastian Vettel a Valtteri Bottas. Fín sa nebezpečne približoval k Sebastianovi Vettelovi, jazdiacemu na priebežnej 3. priečke. V 43. kole sme sa dočkali prvého útoku, no ten jazdcovi Mercedesu nevyšiel. On vyšiel mimo trať, nemecký pilot prebrzdil a poradie ostalo nezmenené. To však platilo len krátko, keďže Bottas využil možnosť otvoriť DRS a Nemca poľahky predbehol.

Pozornosť na seba vzápätí strhol Romain Grosjean z Haasu, keď po kontakte s Marcusom Ericssonom vyšiel mimo trať, no nič vážne sa nestalo a obaja jazdci pokračovali v pretekoch.

Štyri kolá pred koncom pohľad na rozostupy určite nepotešil ani jedného z divákov – medzi každým jazdcom bola minimálne sekundová medzera, a tak to vyzeralo na nudný dojazd. V 49. kole najprv upútal Nico Hülkenberg, ktorému tím hlásil problém s autom, no vzápätí dostal defekt Kimi Räikkӧnen, a tak musel urgentne zamieriť k mechanikom on. Fínsky pilot sa prepadával poľom a zdalo sa, že padne minimálne na piatu priečku za Maxa Versteppena, ale Holanďana zavolal Red Bull hneď vzápätí na preventívnu výmenu pneumatík. Závod da poriadne nestihol preklopiť do predposledného kola, už na trati vládol ďalší rozruch, opäť z dielne Pirelli a Ferrari. Defekt prednej pneumatiky vyradil z pódiových priečok aj Sebastiana Vettela! Nemec sa dokázal vrátiť s novými pneumatikami až na 7. miesto a keďže sme boli svedkami posledných kilometrov Lewisa Hamiltona na ceste k štvrtému triumfu v rade na Veľkej cene Veľkej Británie (5. celkovo) a vyrovnaniu historického rekordu Jima Clarka, ani nové gumy neboli pre Nemca výhodou.

Publikum prepuklo v nadšené ovácie, ktoré sa ešte umocnili pri odovzdávaní cien. Hamilton sa svojim fanúšikom venoval natoľko, že neskôr dokonca meškal na tlačovú konferenciu. Druhý bol v cieli napokon klasifikovaný Valtteri Bottas, tretí Kimi Räikkӧnen, no neskrýval svoje znechutenie.

O dva týždne nás čaká VC Maďarska na neďalekom Hungaroringu pri Budapešti, ktorá už teraz sľubuje napätie – Lewis Hamilton stiahol vedenie Sebastiana Vettela v šampionáte už len na jeden jediný bod.

VC Veľkej Británie 2017:

1.Lewis Hamilton (Mercedes) 2. Valtteri Bottas (Mercedes), 3. Kimi Räikkӧnen (Ferrari), 4. Max Verstappen (Red Bull), 5. Daniel Ricciardo (Red Bull), 6. Nico Hülkenberg (Renault), 7. Sebastian Vettel (Ferrari), 8. Esteban Ocon (Force India), 9. Sergio Pérez (Force India), 10. Felipe Massa (Williams), 11. Stoffel Vandoorne (McLaren), 12. Kevin Magnussen (Haas), 13. Romain Grosjean (Haas), 14. Marcus Ericsson (Sauber), 15. Daniil Kvyat (Toro Rosso), 16. Lance Stroll (Williams), 17. Pascal Wehrlein (Sauber)

Preteky nedokončili: Jolyon Palmer (Renault),Carlos Sainz (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren)

FOTO: Facebook/F1